Barnets start i Blomsterspiren

Indkøring

Inden barnets start, er det en god ide at I ringer og aftaler et besøg i Blomsterspiren. Her kan I se institutionen og møde personalet på den stue hvor jeres barn skal starte. Her kan vi tale sammen om, hvordan indkøringen skal foregå, og I kan fortælle om jeres barn. Det er vigtigt at både I og jeres barn føler jer trygge ved at komme i Blomsterspiren. Vi vil bestræbe os på at give så mange oplysninger det er muligt, men I er altid velkomme til at spørge, både på stuerne og hos ledelsen.

Hvor lang tid tager indkøringen?

Vi anbefaler at I bruger 2 uger på indkøringen i vuggestue, og 1 uge på indkøring i børnehave. Det er vores erfaring, at det er den tid det tager at få skabt en tillidsfuld kontakt til jeres barn. Vi forventer at I som forældre er i institutionen sammen med barnet de første par dage. Herefter vil barnets dag gradvist bliver længere og længere således at jeres barn får en god start i Blomsterspiren.
(Dette gælder også børn der overflytter fra anden institution).

Vi ønsker trygge børn og forældre

Er I, i tvivl om, hvordan jeres barn har det, så ring gerne og hør. Samtidigt skal I også vide, at hvis jeres barn af den ene eller anden grund ikke har det godt, så ringer vi til jer.