Ferie, sygdom og lukkedage

Ferie

Hvis barnet holder en fridag eller I afholder ferie, bedes I give Blomsterspiren besked over Aula.

Sygdom

Syge børn modtages ikke i Blomsterspiren. Vi vil gerne have I giver besked over Aula, så vi kan sætte opslag op om evt. smitsomme sygdomme.
Bliver barnet syg efter det er afleveret, ringer vi til jer - det er derfor vigtigt I husker at ændre telefonnumre, arbejdsmæssigt og privat på Aula. Barnet kan først modtages i Blomsterspiren, når det kan deltage i dagligdagen og aktiviteterne, inde og ude.

Personalet påtager sig ikke ansvaret for at give medicin. Kronisk syge børn og børn med feberkramper er dog en undtagelse. Der gives kun medicin efter grundig vejledning fra forældre og læge.
Vi er opmærksomme på hygiejne i forbindelse med sygdom. Vi bruger derfor engangsartikler og vasker hænder med børnene før måltidet og efter toiletbesøg.

Alle skal vaske hænder når de ankommer til Blomsterspiren!

Lukkedage

Faste lukkedage:

• Fredag i uge 44, hvor personalet afholder pædagogisk dag. Hvis I har svært ved at finde pasning til jeres barn denne dag, bedes I henvende jer til ledelsen senest 14 dage før, hvor vi vil være behjælpelig med at finde en løsning.
  • Grundlovsdag er Blomsterspiren lukket.

Vær opmærksom på, at Gentofte kommune har besluttet at daginstitutioner i kommunen holder lukket mellem jul og nytår, samt fredag efter Kristi Himmelfartsdag. Hvis I har svært ved at finde pasning til jeres barn disse dage, vil der være en institution i kommunen der holder åbnet, for de børn der er tilmeldt. I forbindelse med disse dage vil der blive uddelt papirer med evt. tilmelding.

I tre uger af sommerferien samarbejder vuggestuen og børnehaven i ydertimerne af dagen. Indtil kl. 8/8:30 modtages alle børn i vuggestuen, hvor der er personale fra begge afdelinger. Derefter er dagens rytme som den plejer. Kl. 16:30 samles vuggestue- og børnehavebørn i vuggestuen.