Tøj

Alle børnene i Blomsterspiren har en kasse/kurv til skiftetøj. Det er godt at have ekstra undertøj, tøj og for vuggestuens vedkomne nattøj, og en til to sutter. (Det er forældrenes ansvar at renholde og udskifte sutterne).

Barnets tøj skal være passende til leg og fysisk aktivitet!
Vi er ude i alt slags vejr, så derfor skal garderoben indeholde overtøj til årstiden, en ekstra trøje, sutsko, regntøj og gummistøvler. Halstørklæder og hættesnore kan være farlige, så disse skal klippes af pga. kvælningsfare.

Barnets ejendele skal forsynes med tydeligt navn, da det ikke er nemt at holde styr på så mange børns tøj og sko. Navn i tøjet er til stor hjælp for både os og jer, når  det bliver væk, og det skal finde sin rette ejermand igen.

Af hensyn til smitte, må vi ikke skylle barnets tøj, så når uheldet er ude, kommer vi barnets tøj direkte i en plasticpose, som lukkes forsvarligt og lægges på barnets garderobe.

Solcreme

Vi forventer I selv smører børnene om morgenen, og vi smører børnene igen ved frokosttid. (Når UV-indekset er over 3).
I skal selv medbringe en ny solcreme med navn på i Blomsterspiren hvert år.

Bleer

I Blomsterspiren er der bleer i både vuggestuen og børnehaven. Vi har flere forskellige størrelser bleer, der alle er svanemærket.
Blebørnene bliver skiftet jævnligt, og alle børn bliver tilbudt at komme på toilettet.

Forsikring

Institutionen har ingen forsikring for barnet, så I bedes selv sørge for både ulykkes-og ansvarsforsikring.

Udmeldelse af institution

Dette sker gennem digital pladsanvisning.
For kommende skolebørn er der specielle regler. Hvis der ønskes en betalingsfri periode er udmeldelsesfristen 4 måneder. Hvis barnet starter direkte i GFO er udmeldelsesdatoen 31. juli - husk at bekræfte udmeldelsesdatoen på digital pladsanvisning.
Når I har udmeldt jeres barn, er det en stor hjælp for os, at I gør os opmærksomme på datoen for udmeldelsen.